O autorze
Z wykształcenia jestem filozofem - operatorem... taki rzadki byt metafizyczno-artystyczny.

Pracuję w marketingu od roku 1991. Od roku 1995 zaczynałem budować ABC Direct Contact - pierwszy prawdziwy „letterhouse” w Polsce. Zakończyłem trzecią pozycją w branży i w rankingach BTL pojawiających się już na rynku.

W tym czasie aktywnie współuczestniczyłem w powstawaniu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Równolegle z powstaniem SMB pomagałem w tworzeniu pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, za co bardzo polskich marketerów przepraszam (:)).

W 1998 roku rozpocząłem doświadczenie z agencją reklamową McCann Communications. Jestem autorem restrukturyzacji agencji jaka miała miejsce w 1999 roku. Od września 1999 rozpoczynałem budowę McCann Relationship Marketing jako Prezes Zarządu.

Byłem członkiem Jury konkursów marketingu bezpośredniego: "Złota Strzała" i "Boomerang". Współtworzyłem też program szkoleniowy „Marketing Profesjonalny” z Ernst & Young.

Pracowałem dla agencji BTL „Parallel” jako Strategic & Client Service Director. Opracowywałem w tym czasie strategię komunikacyjną dla klientów Agencji jak też współpracowałem z J. Walter Thompson przy projektach tzw. „wspólnych”. Największy sukces tego okresu, to wygrany przetarg na obsługę data mining bazy programu Vitay Orlenu.

Byłem też Strategic Directorem w ramach struktur Agencji Grey Worldwide Warszawa. Jeszcze „za czasów” Greya rozpocząłem tworzenie „Szkoły Strategii Marki” przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Od roku 2002 prowadzę własne szkolenia. W sumie przeszkoliłem już kilkaset firm i chyba ponad 1000 osób. W roku 2006 działalność ta przyjęła formę Marketing Communication Academy, gdzie witam serdecznie wszystkich zainteresowanych praktyką komunikacji marketingowej.

Obecnie występuję jako niezależny konsultant w dziedzinie strategii komunikacji, marketingu relacji, BTL, programów lojalnościowych, promocji sprzedaży czy też programów motywacyjnych B2B. Wykładam strategię i lojalność na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Wrocławskim w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Ostatnio na Uniwersytecie ekonomicznym we Wrocławiu prowadzę zajęcia w ramach Forum Edukacji Biznesowej.

Ostatnio zostałem członkiem Rady Marek Superbrands Polska. To dla mnie zaszczyt i honor wielki. Od roku 2009 prowadzę założony przez siebie Klub Strategów Marketingu.

Jestem autorem książek: Strategia marketingowa, Praktyka brandingu, Techniki promocji sprzedaży i Konsument wierny jak pies.

Zapraszam na moją stronę teslawski.pl

Personalizacja marki

Personalizacja marki
Personalizacja marki foter.com
Zgodzi się Pan ze mną, że tę książkę czyta się inaczej niż inne? Kiedyś usłysza-łem, że jest to jak dialog, a nie tradycyjne czytanie. Myślę, że ta prosta personalizacja ułatwia też zapamiętywanie treści, czyli to, czego bardzo bym chciał. Znalazłem też w internecie zdjęcie tabletu z wyświetloną okładką Strategii marketingowej i podpisem: „pierwsza moja książka z moim imieniem i nazwiskiem na okładce”. Przyzna Pan, że to miłe?

Panie Rafale, marzeniem każdego marketera jest pozostawanie konsumenta jak najdłużej w kontakcie z marką. Stosują w tym celu rozmaite zabiegi mające przyciągnąć uwagę konsumenta przy półce sklepowej. Koszty bywają olbrzymie i nie zawsze mają kontrolę nad sposobem ekspozycji.
Wszyscy już znają akcję „share happiness” Coca-Coli. Bajecznie proste, zamiast logotypu na opakowaniu pojawiały się imiona i tekst „share happiness with”. Kiedyś w sklepie spożywczym widzę mężczyznę stojącego przy półce i biorącego do ręki każdą puszkę Coca-Coli. Wreszcie znalazł, przeczytał i włożył do koszyka. Po czym znów zaczął przeglądać puszki, znalazł to, czego szukał. Prawdopodobnie za pierwszym razem znalazł swoje imię, a kolejna puszka miała imię osoby, z którą chciał się podzielić szczęściem. Niech Pan sobie wyobrazi, że trwało to dobre 5 minut jeśli nie dłużej. Takiej puszki się nie wyrzuca po wypiciu, stawia się w domu i pozytywne emocje są wzbudzane przy każdym na nią spojrzeniu? Marzenie każdego marketera zostało spełnione? Ile to kosztowało?
Okazuje się, że Coca-Cola nie była pierwsza z tym pomysłem. Cadbury zorganizowało taką akcję z personalizacją… czekolady pod nazwą „Say It With Chocolate” . Polegało to na wyciskaniu w tabliczce czekolady napisu, który konsumenci sugerowali. Panie Rafale, wszystko było w stylu vintage, czyli stara prasa i starszy pan, który ręcznie, przy półce sklepowej, „wyciskał” w tabliczce zamówiony napis. Warto zobaczyć jakie emocje towarzyszyły kiedy ta tabliczka była wręczana osobie, dla której był napis. Myślę, że lepiej nie można uwieść konsumenta.
Dzisiejsza technika pozwala na taką personalizację minimalnym kosztem. O konsumentach możemy sporo wiedzieć, trzeba tylko tę wiedzę wykorzystywać. Znajomy opowiadał, że szukał kiedyś w sieci sklepu pewnej sieci. Jakiś czas później znalazł się w USA, jechał jako pasażer samochodem przez miasto i nagle na telebimie widzi napis po polsku: „do xxx 2 km w prawo”… Ile to kosztuje?
Niech Pan sobie wyobrazi siebie w takiej sytuacji. Otrzymuje Pan taką czekoladę, puszkę Coca-Coli lub widzi Pan taki napis przy drodze. Jakie to wywoła u Pana emocje w stosunku do marki? Czy marka się wyróżniła, zostanie zapamiętana? Przy następnej okazji wybierze Pan tę markę? Nawet jeśli nie będzie już personalizowana.

To tylko fragment i przykład. Pełna, personalizowana książka dostępna tutaj: http://promocje.teslawski.pl
Trwa ładowanie komentarzy...